Ekonomi

Fransa perakende mağazalarında shrinkflation uyarılarını zorunlu kılıyor

Fransız hükümeti, tüketici şeffaflığını arttırmak amacıyla perakendecilere, shrinkflation olarak bilinen bir uygulama ile fiyatlarda bir düşüş olmaksızın ürünlerin boyutları küçültüldüğünde müşterileri bilgilendirme zorunluluğu getirdi. Maliye Bakanlığı Cuma günü yaptığı açıklamada, Temmuz ayından itibaren Fransız perakendecilerin gıda ve deterjan gibi yaygın tüketim mallarında küçülmeye giderek birim fiyatların artmasına yol açmaları halinde iki ay boyunca bildirim yapmaları gerekeceğini duyurdu.

Maliye Bakanı Bruno Le Maire tüketici güveninin önemini vurgulayarak şunları söyledi: “Shrinkflation bir soygundur, buna son veriyoruz. Tüketicilerin güvenini yeniden inşa etmek istiyorum ve güven şeffaflıkla el ele gider.” Bu karar, hane halkının son yıllarda yüksek enflasyon oranları nedeniyle satın alma gücünün azalmasıyla ilgili zorluklarla karşılaştığı bir dönemde alındı.

Tedarikçiler ve perakendeciler arasındaki yıllık fiyat pazarlıklarının ardından gıda enflasyonunun %16 gibi rekor bir seviyeye yükselmesiyle birlikte daralan enflasyon Fransa’da önemli bir siyasi meseleye dönüştü. Enflasyonist baskılara yanıt olarak Fransız hükümeti bu yılki fiyat görüşmelerini hızlandırmak için bir yasa çıkardı ve şirketleri fiyat artışlarını en aza indirmeye çağırdı.

Büyük bir süpermarket zinciri olan Carrefour (EPA:CARR) geçtiğimiz Eylül ayında proaktif bir tutum sergileyerek belirli ürünlere gönüllü olarak fiyat uyarıları koydu. Bu eylem, yıllık fiyat müzakereleri öncesinde Nestle, PepsiCo (NASDAQ:PEP) ve Unilever (LON:ULVR) gibi önde gelen tüketim malları üreticileri üzerinde baskı oluşturmayı amaçlıyordu.

Perakendecilerin tüketicileri shrinkflation konusunda uyarması için getirilen yeni zorunluluk, hükümetin hayat pahalılığı krizini ele alma ve tüketici çıkarlarını koruma çabalarının bir devamı niteliğinde.

InvestingPro İçgörüleri

Fransız hükümetinin daralmayla mücadele için aldığı son önlemler bağlamında, Gıda Ürünleri sektöründe lider bir oyuncu olarak Nestle’nin (NESN) performansı ve stratejileri özellikle önem kazanmaktadır. Tüketici şeffaflığı ve değerinin ön plana çıkmasıyla birlikte, Nestle’nin temettü büyümesine yönelik uzun süredir devam eden taahhüdü, finansal sağlığının dikkate değer bir yönüdür. Nestle 28 yıl üst üste temettüsünü artırmış ve özellikle 33 yıl üst üste temettü ödemelerini sürdürerek piyasa dalgalanmalarının ortasında hissedarlara istikrarlı bir getiri sağlamıştır.

Değerleme perspektifinden bakıldığında, Nestle şu anda 2023’ün 4. çeyreği itibarıyla son on iki ay için 19,54’lük düzeltilmiş F/K oranı ile yakın vadeli kazanç büyümesine kıyasla düşük bir F/K oranından işlem görmektedir. Bu durum, kazanç görünümü göz önüne alındığında hissenin potansiyel olarak değerinin altında olduğunu gösterebilir. Ayrıca, Nestle’nin temettü verimi %3,22’dir ve %7,14’lük temettü büyüme oranıyla birlikte gelir odaklı yatırımcılar için cazip bir seçenek haline gelmektedir.

Şirketin finansal istikrarıyla ilgili olarak, Nestle orta düzeyde bir borçla faaliyet gösterirken, kısa vadeli yükümlülüklerinin likit varlıklarını aştığını belirtmek önemlidir. Bu durum, güçlü bir bilançoya öncelik veren yatırımcılar için dikkate alınması gereken bir nokta olabilir. Daha fazla bilgi edinmek isteyenler için InvestingPro’da erişilebilecek 10 InvestingPro İpucu daha bulunmaktadır. Yatırım stratejinizi bu içgörülerle zenginleştirmek için INVTROZEL1A kupon kodunu kullanarak InvestingPro aboneliğinde %20’ye varan indirimden yararlanabilirsiniz.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

burhaniyehaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu